tisdag, juli 21, 2009

Panerade champinjoner

Jag hade aldrig köpt panerade champinjoner hemma. Jag tror inte ens att jag sett dem i frysdisken. Hemma vet man hur det man letar efter ser ut och så ser man inte så mycket annat, tyvärr. Det är lite mer autopilot på Maxi.

På Plus i Prenzlauer var jag tvungen att läsa på allting och tänka efter vad det kan vara för något. Då hittar man allt möjligt konstigt. Och ganska mycket äckligt. Som banannektar som hade utseendet emot sig (say no more).

En sak som var lite svår att hitta var mjölken. Jag är van att mjölkdisken är ganska stor och att det finns en hel del att välja mellan. På Plus fanns det två sorters mjölk, en fet och en lätt (1,5% fett) och kanske ett dussin paket av varje. Vilken ångest det måste vara för tyska turister när de kommer till Maxi och ska välja mjölk. Vi är ju inte de mest internationella när det gäller informationen på våra mjölkpaket...

De panerade chaminjonerna kommer inte att bli någon ny favorit...

3 kommentarer:

Misi sa...

i gengäld har de flera sorters lactosfri mjölk på ett annat ställe i afffären :)

Lina sa...

Den hyllan missade jag totalt... Men det viktigaste var ju att jag hittade nuss-nougat-creme :-)

Misi sa...

:D sant! och god var den!