lördag, juli 18, 2009

Myrornas krig

Jag och myrorna ligger i krig. De är många, jag är större och har Radar. Jag vet inte vem som kommer att vinna. De har byggt bo i fönsterkarmen till matkällaren. Jag kan inte klandra dem, det är ett bra ställe att bo på. Nu är det dessutom nymålat. En del myror dog en seg död när de trotsade den vita målarfärgen på väg hem...

Min svåger är lite rädd för smådjur. Han hade lagt en sträng med myrr runt hela huset. Hans fru (tillika min syster Helena) ryckte på axlarna och sa "Gör det honom glad så..." Jag tror inte att det är någon bra idé för att slippa myror men jag tycker att det är lite sött.

Läste att Fun Light dödar myror. Det kanske blir nästa steg i krigsföringen. Radar får man ju bara använda mot getingar, all annan användning är förbjuden...

Inga kommentarer: