fredag, juli 17, 2009

Mystisk lukt

Idag har jag varit och klippt mig. Min vanliga frisör har semester men jag hittade en annan (sic!)

Men det är en sak som jag tycker är konstig med att gå och klippa sig. När man går därifrån luktar man frisersalong i flera timmar. Mitt hår lägger sig ju så snällt där det ska och är så tjockt att frisörerna varken fluffar till det med skum eller vaxar/sprejar det. Ändå luktar det. Var kommer lukten ifrån? Det luktar ju ganska gott, det är inte det, men jag undrar ändå. Är det inte vatten i sprejflaskan de använder när de blöter håret? Har de en särskild handkräm med frisörlukt som de använder mellan varje kund? Sitter det doftkuddar i fönen? Eller får man det bara av att vistas i salongen tillräckligt länge?

När jag pluggade i Lund gick jag och klippte mig på Skult bara för att deras schampo luktade så gott. Då visste man i alla fall var lukten kom ifrån...

Inga kommentarer: