torsdag, juli 30, 2009

Färgglatt

Färgglatt är vad man diplomatiskt kan kalla det nya golvet på tredje våningen. Grisorange med röda rektanglar i korridoren. Passar sådär till de blå dörrarna. Grisorange i kafeterian. Mintgrönt mot det blå hållet i trapphuset. Färgknaster i hjärnan där de möts...

Jag tycker inte att man ska få lov att välja någonting i inredningsväg om man har mindre än tio år kvar till pensionen. Jag kan sträcka mig till fem år men då ska man ha väääldigt bra smak, dokumenterad på minst 15 ställen i kommunen. Har man till exempel bara tre år kvar kan man ju stå ut med vad som helst.

4 kommentarer:

Misi sa...

trodde grisorange (haha, accepteras som ord i min annars hårda rättstavningskontroll) och mintgrönt var ute för typ.. hm.. 20 år sen?

Lina sa...

Tyvärr 1 verkar de ha intagit scenen igen. Tyvärr 2 måste vi stå ut med det i 20 år.

Ulrica sa...

*fniss*
För ett ögonblick trodde jag att det var ett nytt golv hemma hos ER som resultatet av er målarflit.
Men det hade ju varit OTROLIGT konstigt.

Lina sa...

Tack och lov har jag lite att säga till om när det gäller färgvalet här hemma. Eller till och med ganska mycket. ;-)