söndag, juli 19, 2009

Klabbsockens målartips

Vi har målat sovrummet.
Jag är störtnöjd med färgvalet.
När det är på väggen.
Jag är mindre nöjd när det är på mitt ben.
Men jag får väl skylla mig själv.

Jag hade satt färgtråget på golvet ungefär där jag höll på att måla. När jag steg ner från trappstegen kände jag att jag trampade i tråget. Inte bra. För att undvika det satte jag ner foten precis intill. Precis intill stod den öppna färgburken. Mycket färg på golvet och mycket färg på mitt ben.

Robban var dubbelhjälte. Dels hade han sett till att vi hade målarpapp på hela golvet, dels skrapade han upp färgen med en spackel medan jag hoppade ut i duschen för att skölja av benet.

De i rubriken utlovade tipsen:
Ha papp över hela golvet.
Försök låta bli att trampa i färgen.
Ha en hjälte till hands.

Inga kommentarer: