tisdag, juli 21, 2009

Lägesrapport 1

Det blev en alldeles för lång kommentar på facebook så jag bestämde mig för att skriva den här istället.

Dagens upplevelser:
Tiergarten är grön.
Trots att vi valde olika valde både jag och Robban rätt soppa på konstakademin. (Eller helt rätt var det kanske inte att sätta i sig en mjölkbaserad soppa när man är laktosintolerant. Sänder ett tack till vakten på musikinstrumentmuseet som lät mig gå in trots att de höll på att stänga.)
Fina femtiotalshus i Hansaviertiel men de som bor i dem jobbade stenhårt på att få växtligheten att dölja fasaderna...
Cyklat förbi Checkpoint Charlie, tänkt gå in på ett museum men de skulle ha vernissage och stängde tidigare. Köpte en bok.

Hur det känns:
Det kändes skönt att susa fram. Trafiken var inte så farlig som jag trott, bilisterna tar ganska bra hänsyn till cyklisterna och det finns cykelbanor längs de flesta större vägar.
Varmt om fötterna, det var längesen jag hade skor utan stora lufthål. Semester = sabbadalskor.
Rumpan känns, särskilt när vi skumpade på kullersten sista biten hem. Det känns nog värre imorgon.

Boken är jag särskilt nöjd med.

Inga kommentarer: