onsdag, juli 15, 2009

Lurig och ungdomlig?

Jag är fundersam över det här med att jag alltid får visa leg på systemet. Det hände igår igen, på vårt närmsta systembolag. Innan har jag varit lite glad över att jag ser så ung ut men nu tycker jag nästan att de får ta och skärpa sig lite. Jag har ju fått handla på systemet i 15 år.

Det är inte bara det att de tycker att jag ser ut att vara under 20, jag ser tydligen ut som om jag försöker luras. Är det så de ser ut nuförtiden, de som försöker köpa alkohol innan de får lov? Jag har alltid tyckt att jag ser ganska ordentlig ut. Jag är faktiskt i grund och botten så ordentlig att jag inte ens försökte köpa något på systemet före min 20-årsdag.

Min kompis som jobbar på systemet säger att det beror lite på vad man köper om de kollar leg eller ej. Köper man alkoläsk eller cider och ser ung ut kan man räkna med att de kollar. Jag köper vin. Igår köpte jag en bag-in-box. Så hennes tips tror jag inte ett dugg på.

Nu ska jag ligga i hårdträning och se lite äldre och lite mindre lurig ut. Det blir svårt men jag ska göra ett tappert försök.

2 kommentarer:

Misi sa...

Jag tror på lurig och ungdomligt, framför gammal och sur. Det är det! du är inte sur!

Lina sa...

:•) Så kan det kanske vara. Jag ska öva mig på att vara sur.