onsdag, juli 22, 2009

Lägesrapport 2

Man blir mycket tröttare, både i huvud och ben, av att gå.
Vi gick ner till Mitte för att strosa lite och kanske gå in i någon butik.
Dagens pyttelilla regn kom när vi satt och åt så att vi fick flytta på oss, in i restaurangen istället. God varm macka blev det idag. Laktosfri.
Jag blev sugen på att köpa ett par Dr Martins, det var längesedan jag hade ett par sådana. Jag minns dem som väldigt sköna...
Det finns väldigt många dvd-filmer på MediaMarkt. Dock inte den vi letade efter. Lite lustigt är det att se alla filmtitlar på tyska.
Spårvagn hem - tack och lov finns det bra kollektivtrafik!

Det känns bra även idag. Nu när jag druckit några öl på balkongen samtidigt som jag läst ut min bok (inte den jag köpte igår utan Ner till hundarna av Helle Helle) känns det helt fantastiskt bra. Dagens svåraste uppgift ligger dock framför oss - bestämma vilken restaurang vi ska äta på idag...

Inga kommentarer: