tisdag, september 01, 2009

Varning!

Jag vill höja ett varningens finger angående Internet. Det finns mycket skräp här ute i sajberspäjs. Nakenbilder, porr, skandaler, felaktiga uppgifter på Wikipedia, hemsidor som är fula som stryk och mycket mycket mer. Idag lades ett filmklipp upp på youtube med ett kommunalråd som dyker. 19 sekunder sajberspäjstid som du kan använda till något annat.

Kommunalrådet i fråga tillhör den generationen som tycker att vi unga är för mycket ute på nätet. Lägger ut hela våra liv på facebook. Bloggar om allt möjligt. Laddar upp foton, taggar och taggas. Jag säger alltid att man väljer själv vad man vill lägga upp, vad man vill visa (undantaget är möjligtvis foton man taggas på). Jag hade aldrig lagt upp ett filmklipp där jag dyker...

6 kommentarer:

ann-charlotte sa...

För att du aldrig dyker? Eller för att Ester Williams-filmer inte längre är på modet? (För ungdomarna kan jag berätta att Ester var en tant som på Hollywoods storhetstid simmade genom eld och vatten...)

Lina sa...

Jag kan inte för mitt liv förstå hur du fick in Ester och BS i samma tanke...

Du har kanske rätt, jag dyker ju inte så ofta. Dessutom är inte baddräkt det klädesplagg jag känner mig mest bekväm i.

Västmanländskan sa...

Varför klickade jag? Du hade ju varnat för 19 bortkastade sekunder ...

Lina sa...

Ja, det hade jag, men det är något magiskt med länkar...

ann-charlotte sa...

Ester och BS = samma generation, politik=eld och vatten -behöver jag säga ner?

Lina sa...

Det var inte snällt sagt mot Ester, hon är ju född i början av tjugotalet.