måndag, september 14, 2009

Förkortningar som ändrat innebörd.

Ibland hänger förkortningar med och är nästan omöjliga att göra sig av med.

Idag var jag på en reg-träff. Hade det varit under min seniorscouttid hade det inneburit att alla seniorer i hela Skåne träffades. Hela regionen med Kulla, Snapphane och Södra Skånes scoutdistrikt på samma ställe. Många konfakompisar (som till största delen var från Södra Skåne) och en hel del andra scoutvänner. Under mina senare år som seniorscout var jag med och anordnade träffarna, det var riktigt skoj... Reg-träff för mig kommer alltid att vara regionträff och inte att "träffa alla registratorer på de olika förvaltningarna och prata dokument- och ärendehanteringssystem".

Nästa fredag ska jag ha Pl-möte i betydelsen Projektledarmöte. Pl-möte är också en scoutförkortning. Patrulledarmöte. Patrulledarna och vice patrulledarna i alla patrullerna samlades och talade med ledarna. Kanske inte så skoj men det är det som är pl-möte. Punkt slut.

3 kommentarer:

Misi sa...

Jag såg framför mig hur registratorerna hoppade omkring på sena natten utklädda till arkivkartonger och överstrykningspennor, men inser att det nog är helfel? Kan de inte komma på en egen förkortning?

Lina sa...

Det hade varit roligare så men men. Jag får väl anordna en fest på arkivens dag något år... Med gemtema.

Misi sa...

haha