söndag, september 13, 2009

Tio år tillbaka i tiden

Ibland känns det som om ingenting händer, att man är kvar på samma ställe, träffar samma människor och gör samma saker.

Igår fyllde min brorsdotter tio. Det fick mig att fundera på var jag var för tio år sedan när jag fick den glada nyheten att jag var faster. Då satt jag i den röda skinnsoffan i vardagsrummet i Umeå. Vardagsrummet hade ett oxelträd utanför fönstret som gjorde det ganska mörkt, men trädkronan var fantastiskt bra som insynsskydd.

Ganska nyinflyttad, ihopflyttad med R. Hade börjat läsa c-nivån på konstvetenskapen. Gick på skogisfester och skogispub. Hittade hjälpligt i centrum. Katten hette Kaspar (efter Kaspar David Friedrich, som för övrigt Nationalmuseum ställer ut nu i vinter). Jag stickade mina första vantar sedan syslöjden.

Det har hänt en del sedan dess.
Undrar vad man gör om tio år...

Inga kommentarer: