tisdag, september 15, 2009

Knappar


Hur ska jag kunna välja knappar? Jag känner ju inte Miniprutten.

Jag gick igenom hela mammas knappsamling (det som syns på bilden är bara en yttepyttedel av den). Vände och vred på alla knapparna. Försökte hitta sex likadana av de som passade, det gick ibland men inte alltid. De knapparna som ligger på koftan var väldigt fina men när jag tänkte efter lite insåg jag att de nog inte är så sköna att sova på eftersom de är kulformade. Till slut hittade jag fina knappar, några röda, någon blågrön, en sparkling, en grisorange och några vita. Mamma, min rådgivare per telefon, trodde att Miniprutten absolut var en blandknappstyp. Robban var ganska säker på att Miniprutten varken kommer att bry sig om klädernas utseende eller vilka knappar det är på. Jag vet inte, jag känner ju inte Miniprutten.

2 kommentarer:

Fisen sa...

Jag fick berättat för mig idag att miniprutten inte var giltigt som namn utan bara som arbetsnamn, helfånigt!

Lina sa...

Bara för att man är ensam om att heta det betyder det inte att det inte är giltigt som namn. Och som smeknamn funkar det alltid ;•)