tisdag, september 08, 2009

25 meter

Jag är fortfarande sur på Sigbritt Dahlin.

Jag brukar aldrig skryta med mina färdigheter. Det har jag aldrig gjort. När jag sa att jag kunde simma 25 meter, så menade jag det. Jag kunde simma 25 meter, det hade jag gjort hela sommaren i en iskall insjö. Kanske simmade jag lite snabba simtag men, som sagt, jag hade simmat i en iskall insjö hela sommaren*. Då behöver man simma snabba tag för att hålla värmen. Antal simtag har ingenting med hur långt man klarar att simma. Inte när det gäller den magiska 25-metersgränsen i alla fall. Så det så. Jag hade lätt klarat det. Galant. Om jag hade fått prova. Men se det fick jag inte. Jag fick gå upp innan det djupa, det bestämde Sigbritt Dahlin.

Jag är fortfarande sur.

*1983

3 kommentarer:

ann-charlotte sa...

Wow, du skojar inte när du säger att du är långsint...

Robban sa...

Inte det minsta!

Lina sa...

Nej, jag skojar inte. Jag är alltid allvarlig. (Fast vissa saker är lättare att förlåta än att bli tvingad ur vattnet när man ska visa att man kan simma.)