onsdag, september 30, 2009

Mina vårdval

Igår svor jag över att det inte går att komma fram till vårdinstanser via telefon. Jag behövde få ett recept förnyat, ingenting annat. Jag ringde hela halvtimmen min läkare hade öppen telefontid fastän jag insåg att det var lönlöst. Men det var det sköterskorna så snällt hänvisade mig till när jag försökte i förrgår utanför telefontiden.

Nåväl, i väntan på att få tala med dessa vänliga sköterskor lyssnade jag på den automatiska telefonköreklamen. De tipsade om "mina vårdval", en tjänst på nätet, där man just kunde be att få sina recept förnyade. Igår, efter att jag gett upp hoppet om att få tala med min doktor loggade jag in på mina vårdval och förnyade receptet. Jaja, tänkte jag och räknade tabletter och insåg att jag inte behövde få panik förrän på måndag.

Idag var det fix och färdigt. Bara att gå och hämta.

2 kommentarer:

Ulrica sa...

Ja, det är väl en bra grej! Hur smidigt som helst.

Lina sa...

Ja, om hela sjukvården var så smidig hade det nästan varit skoj att vara sjuk.