söndag, augusti 30, 2009

Möhippan och puckot

Igår var jag på möhippa. Idag är jag lugn. Den här möhippan har gjort mig lite upprörd från och till sedan starten av planeringen i maj. Men nu är den över.

Möhippan blev trots allt lyckad. Karin hade inte väntat sig att det skulle bli den här helgen och blev paff när hon blev kidnappad på jobbet. Jag var inte med på själva kidnappningen men den hade varit lyckad.

Vi började med lite scoutaktiviteter i skogen. Samarbetslekar som avbröts av att vi lyckade skrämma en häst som kastade av sin ryttare och sprang iväg. Lite kalabalik men ryttaren (en tjej på ca 12 år) och hästen kom till rätta. Sedan tipsrunda, hinderbana och eldningskontroll. Picknick i skogen med god kycklingröra. Solen sken, myggorna surrade och det var en perfekt dag att tillbringa utomhus.

Sedan var det pysseldags. Glasfusing. Jag kan egentligen inte uttala mig om hur smyckena kommer att bli men jag tror att de kommer att bli jättefina. Efter det fick Karin massage och vi andra åkte hem till mig för att förbereda matlagningen. Trerättersmiddag tillagades och avnjöts.

Den blivande brudens bästa kompis (som hon känt sedan hon var sex) visade sig vara det största pucko jag någonsin mött. Egotrippad till max. Eftersom det är Karins bästis antar jag att hon inte tyckte att hon var lika irriterande. Vilken mänska! Jag tänkte pucko ett antal gånger under kvällen, C var tvungen att gå ifrån ett tag för att vila huvudet och öronen... Håhåjaja. Tack och lov var hon inte med hela dagen utan anslöt på kvällen. En heldag med ett sådant pucko hade jag nog inte klarat av...