torsdag, augusti 06, 2009

Dagens ljud


När utsikten från köksfönstret är såhär vid halv åtta tiden var jag ganska glad att jag skulle till jobbet...

På jobbet håller de på att bona golven. Det låter ganska mycket det också. Det roligaste var när det blev översvämning i det kontoret som ligger bredvid det som höll på att bonas - väggen var inte helt tät så vattnet rann under. (Ja, jag tycker ju bara att det är roligt för att det inte var på mitt kontor.) Jag tror att de är färdiga med alla rum i vår korridor, annars hade det varit all idé att ta på sig gummistövlar imorgon.

Och lagom till lunch hördes en trumpetfanfar när Hovturnén red förbi utanför fönstret.

Trodde att jag skulle få en tyst eftermiddagsfika i min ensamhet. Alla åkte hem tidigare för att njuta av det fina vädret. Utom kommunalrådet, så, nej, det blev ingen tyst fika.

Väl hemma skrämde jag katten genom att göra en smoothie.

Men nu är det tyst.

Inga kommentarer: