fredag, april 17, 2009

Tanden

Jag får väl erkänna att jag inte hade en så glad påsk trots allt. Jag hade lite ont i en tand. Lite är kanske att ta i i underkant. Ganska mycket ont gjorde det i söndags. Djävligt ont om jag ska vara helt ärlig. Så ont att jag funderade på vart man skulle åka för att få akuttandvård. Men så åt jag en stark värktablett och på måndagen var det mycket bättre.

Men det lite onda hängde kvar. Mest som isande ondska när jag åt. Av Ulla fick jag höra att det var ett ålderstecken och att jag skulle sluta dricka juice på morgonen. Jag la om mina frukostvanor i två dagar bara för den här tanden... Igår ringde jag till tandläkaren och fick en tid till idag.

Efter en mycket snabb lunch gick jag med raska steg till tandläkaren (som "bor" på andra sidan gatan) och fick reda på att den där tanden som gjorde ont behövde rotfyllas. Hepp, hopp blev jag bedövad och fick den första behandlingen. Sådär skoj fredagsnöje.

Det kunde göra ont framåt kvällen när bedövningen släppt, sa tandläkaren. Det har det inte gjort. Än. Jag har haft en skön oond kväll.Visst känns det att någon har stuckit mig i munnen men ont i tanden har jag inte. Det är väldigt skönt.

Och jag är väldigt glad att jag jag skaffade en frisktandvårdsförsäkring i fjol.

Inga kommentarer: