fredag, april 03, 2009

Käckheten som tog slut

Käckt sa jag i morse att jag kunde spackla lite på väggarna i sovrummet när jag kommer hem från jobbet. Robban jobbar länge och jag är gräsänka vilket jag tycker är tråkigt. Särskilt en fredagskväll. Lite spacklande verkade som en god idé att fördriva tiden med i min ensamhet.

Nu när jag har kommit hem från jobbet och after worken känner jag mig inte alls lika käck. Nu vill jag bara följa den inslagna banan och dricka ett glas vin till, se på Johan på dvd (Ebba och Didrik) och kanske äta något. Kanske.

Något spacklande blir det i alla fall inte. Det är ett som är säkert.

3 kommentarer:

Robban sa...

Det var ju tur det eftersom jag gjorde det i förmiddags.

Västmanländskan sa...

Åh, Johan!
Ja, det är ju mycket roligare än spackel!

Lina sa...

Ja, visst är det, är svaret till båda kommentarerna. Både tur och roligare med Johan.