tisdag, april 14, 2009

Stoppa tiden

Statusrad som ej hamnar på Facebook: Lina dricker julmust och önskar att det kunde göra att tiden gick lite långsammare.

Varje morgon när jag går till jobbet känner jag att jag vill säga till alla växterna i trädgården att ta det lite lugnt med det där utslagande. De kan spara på det tills jag kommer hem igen. Jag vill hinna med att se det. Men det hade inte hjälpt, när jag kommer hem har syrenen kommit en bit till, kastanjens knoppar sprängts och maskrosorna slagit ut.

När jag läste i Lund bestämde jag mig för att när jag blev professor skulle jag stänga institutionen mellan hägg och syren. Inte en enda tenta skulle få ligga på lur. Det skulle vara okej att bara njuta. Insupa våren. Nu tror jag inte att jag kommer att bli professor. Men om jag blir egen företagare någon gång kan ni räkna med att jag inte kommer att företa mig någonting mellan hägg och syren. Bara gå och njuta.

1 kommentar:

Ulrica sa...

Om du hade det som statusrad på Facebook så hade jag "gillat" den statusen.

Men nu får jag gilla den här istället :)