måndag, juli 18, 2011

Men håll avstånd, då!

För någon vecka sedan läste jag ett inlägg av Fredrik Backman på hans blogg. Ett personligt meddelande om att inte hålla avstånd i trafiken. Inlägget virvlade runt som en länk på Facebook och jag antar att det var ganska många som läste det (som inte brukar följa Fredriks blogg). Det är ett fantastiskt fint inlägg. Jag kan inte annat än hålla med.

Över 23000 personer "gillar" inlägget. Det är ganska många. Jag utgår från mig själv och tror inte att alla som tyckte att det var ett bra inlägg tryckte på gillaknappen. Många fler än 23000 personer håller med och tycker att det Fredrik Backman skriver om att hålla avstånd i trafiken är bra och viktigt.

Det är över 500 kommentarer. De jag har läst verkar hålla med Fredrik Backman om att det är viktigt att hålla avstånd i trafiken.

Det som förvånar mig är att det ändå alltid ligger någon och trycker när man är ute och kör. Fastän det bara är en fil på vår väghalva på två-ett-vägen i några kilometer till eller väldigt backigt och heldragen linje. Det tycker jag är mycket märkligt. Det kan ju inte vara någon av de över 23000 som gillar Fredriks inlägg i alla fall...

Inga kommentarer: