onsdag, juli 20, 2011

Brev och paket, del 2

Jag skrev och frågade Posten angående de där paketen jag hellre vill ha i brevlådan än på ICA. Först fick jag ett svar att det var brevbäraren som avgjorde om det skulle delas ut eller ej och att jag skulle ringa kundtjänst så skulle de förmedla kontakt med utdelningskontoret.

Sedan fick jag ett nytt mejl där jag fick reda på att skillnaden mellan brev och paket är att man måste legitimera sig för att få ut ett paket. Därför måste man gå till ICA och hämta ut det. Breven däremot bestämmer brevbäraren över.

Jag har på känn att det aldrig kommer att delas ut något stort brev i vår brevlåda om jag klagar hos utdelningskontoret. Kanske skulle man tala med företaget som skickar böckerna så att de alltid skickar brev när det bara är en eller två böcker. Kanske kommer något brev någongång att hamna i brevlådan istället för på ICA. Kanske.

Inga kommentarer: