måndag, juli 18, 2011

Kaffetratt

Vissa saker har jag på en "köp om du ser"-lista i huvudet. Det är mest sådana saker som man en gång letat sig blå efter och sedan gett upp. Sådana saker som man vet finns men inte hittar.

En sådan sak är en kaffetratt med rör nertill som är gjort för att brygga kaffe i termos. Det saknar jag ofta när vi är på scoutläger. Att balansera kaffetratt när man häller på varmt vatten är inte alltid det lättaste. Det är inte alltid som marken på lägerplatsen är så vågrät.

Igår när vi skulle köpa glass till rabarberpajen hos vännerna i Jönköping hittade jag en bland bärplockare och campingprylar. Nu är den avbockad från min lista och jag är mycket nöjd.

2 kommentarer:

Elisabeth Forssell sa...

Hej Lina,

Jag har hittat en sådan på en dansk hemsida:

http://www.plast-team.com/products/new/?search=thermotragt&x=38&y=13

Det finns nog fler om man söker på nätet. Om jag hittar andra kan jag skicka tipset till dig.

Mvh Elisabeth

Lina sa...

Tack för tipset Elisabeth! Som tur var hittade jag en där på coop i Jönköping. Så jag är lycklig ägare men förmedlar gärna tipset om någon annan suktar när de ser vår finfina.

För visst är de bra?