torsdag, juli 14, 2011

Brev och paket

Jag är lite irriterad på vår brevbärare. Han/hon vägrar att dela ut paket. Tycker tydligen att det är bättre om jag går och hämtar dem på ICA. Kanske har han provision på det pakethämtarna passar på att handla när vi är där.

Jag beställer ofta pocketböcker på nätet. Jag tycker egentligen att det är trevligare att handla i bokhandel men även om de har "köp fyra betala för tre-erbjudande" är det dyrare än om jag köper böckerna för halva priset online. Oftast beställer jag en eller möjligtvis två. En eller möjligtvis två pocketböcker i ett paket går ner i vår brevlåda utan problem. Även om jag inte hämtat tidningen på morgonen...

Kanske förstår inte vår brevbärare glädjen med att få paket med posten. Kanske tror han/hon att det är räkningar och reklam som gör mig glad. Så är det inte. Vanliga brev och paket är det som lyser upp min tillvaro.

Jag kom osökt att tänka på ett paket jag fick för längesen. Eller det var inget paket, det var ett stort brev enligt avin. Då bodde jag i lägenhet med brevinkast i dörren. Det är mycket mindre än min nuvarande brevlåda. Jag tänkte mig ett stort paket! När jag kom till posten visade det sig vara ett väldigt litet paket. Med ett MilkyWay och en leksak. Det var dock för stort för att gå in i brevinkastet. Men gott, överraskande och en leksak ;-)

Inga kommentarer: