måndag, november 30, 2009

12 saker

Jag hoppar på Västmanländskans utmaning.

1. Vad är det bästa med julafton?
Att mysa och äta gott. Kantorns imponerande fotarbete på julbönen (prästens predikan brukar däremot inte vara så bra) och solistens "Oh, helga natt" som får armhåren att resa sig. Och julklapparna.
2. Favorit julkalender? Höjdarna. Och Pelle Svanslös men det berodde kanske mer på att det var så mysigt att sitta i soffan i studentkorridorens kök och titta tillsammans med de andra sömndruckna korridårarna.
3. Brukar du titta på julkalendern varje år? Jepps. Tack och lov för svt play!
4. Brukar du baka pepparkakshus? Inte sedan jag flyttade hemifrån.
5. Firar du jul med bara familj eller även släkt? Bara med familjen på julafton. Vännerna brukar vi också umgås med på juldagen eller annandagen, när var och hur bestäms efter julottan...
6. Var firar du jul? Hemma hos föräldrarna i Helsingborg
7. Bästa julfilmen? Love actually
8. Köper du julklappar eller gör du julklappar? Både och, men jag köper en hel del böcker och det är lite jobbigt att göra själv...
9. Dekorerar du pepparkakor? Det händer.
10. Sämsta julkalendern? Jag tyckte att den om stjärnbilder var dööötråkig men jag tror egentligen bara att jag var för liten för att uppskatta den.
11. Vad önskar du dig mest i år? Ja, jag vet precis vad jag önskar mig mest ;•)
12. 3 saker på din önskelista: Nya tofflor, bra böcker och ett armbandsur. (Tips: önskeliste-etiketten till höger...)

Jag utmanar alla som känner sig utmanade.

1 kommentar:

ann-charlotte sa...

Vad är det bästa med julafton? Morgonen med lång frukost och bara familjens julklappsöppning.
2. Favorit julkalender? Ture Sventon, tror jag....
3. Brukar du titta på julkalendern varje år? Nja...
4. Brukar du baka pepparkakshus? Absolut! Glasyren är svårast!
5. Firar du jul med bara familj eller även släkt? Var går gränsen? Mormor, moster och morbror, kusiner...och svågern är ju makens bror så är han då familj eller släkt? Vänner både före och efter julafton!
6. Var firar du jul? Hemma
7. Bästa julfilmen? Kan just nu inte komma på en enda... Men bästa jullåt är utan konkurrens Fairytale of New York! Fast "Jul, jul strålande jul kan också vara vacker.8. Köper du julklappar eller gör du julklappar? Köper! Och så förblir det tills jag får skrivit en best seller som jag kan signera och ge bort!
9. Dekorerar du pepparkakor? Bara de som hänger ihop med pepparkakshuset!
10. Sämsta julkalendern? Det har jag förträngt.
11. Vad önskar du dig mest i år? Efter det där man måste önska sig - fred på jorden och hälsa och välgång till nära och kära önskar jag mig biljetter till Peter Le Marc i Malmö i september
12. 3 saker på din önskelista:Ovanstående, Mikael Nyqvist bok om sin barndom, presentkort på massage och andra "må bra"aktiviteter.