måndag, november 23, 2009

Att säga det man tänker

Tänk om man en dag sa allt det där man tänker. Ringer upp när man hittat det efterfrågade betyget i arkivet och säger "Ja, det förstår jag, att du slarvat bort det". Vevar ner rutan när man kör och frågar om de är medvetna om att deras bil saknar blinkers. Talar om hur korkad man tycker att personen är som går till jobbet när hon är snotforkølet. Säger till när man tycker att man suttit för länge i väntrummet på sjukhuset. Eller talar om för sina vänner hur mycket man tycker om dem.

Det är nog bara det sista jag egentligen borde göra lite oftare. Det andra mår de kanske bäst av att inte veta.

3 kommentarer:

Annelie sa...

Jag börjar direkt! Jag gillar dig! kram!

Henrik sa...

Jag hänger på. Jag älskar dig, lilla syster.

Lina sa...

Jag gillar dig också Annelie! Du är en av mina favoritbibblisar.

Och dig min store bror älskar jag otroligt mycket.