onsdag, december 02, 2009

Julkalender

Jag fick en julkalender med posten. Färgglada paket. Första paketet innehöll ett litet kexchoklad och andra paketet polly. Det verkar vara en god kalender.

Det roliga var att jag tänkt samma tanke. Fast inte med paket men dock med godisinnehåll. (Det är ju inte säkert att det är godis i alla paketen bara för att det är det i de två första, jag vet det.) Vilken tur att jag kom på en annan kalenderidé...

Ett år bytte jag och Chlott paketkalendrar och båda tyckte att vi varit smarta som hittat ett kalendertips i Hemmets veckotidning. Eftersom båda var tvärsäkra på att den andre inte tittade i den tidningen kändes det som en bra kalenderidé. Originalidén var att lägga alla paketen i en korg och låta de numrerade snörena hänga ut utanför korgen. Då letade man upp numret och drog i snöret. Smart. Men vi blev lite snopna den siste november när vi bytte...

Ett förtydligande (som visat sig vara på sin plats): varken jag eller Chlott höll/håller Hemmets Journal. Jag tittade i den hemma hos min dåvarande pojkväns mamma. Bli beskylld för något sådant, huga ;•)

Inga kommentarer: