söndag, juni 13, 2010

Vernissage

Jag skulle kunna skriva någonting om vernissagen (eller utställningsöppnandet) jag var på igår. Men det blir väldigt svårt utan att en stor mängd skadeglädje lyser igenom. När man får kommentaren "Du ska vara väldigt glad att du har sluppit ha någonting med detta att göra..." från en politiker som aldrig skulle få för sig att lägga till ett "jävligt" trots att det nog var befogat, så är just skadeglad det enda jag kan vara.

Vernissagen var trevlig, ca 80 personer var där och eftersom det var i Klippan kände jag ju en hel del. Snittarna var goda. Alla inblandade höll god min och jag tyckte att de klarade situationen rätt bra. Men jag kommer inte att rekommendera utställningen till någon. Tyvärr, det hade kunnat vara riktigt bra.

Tjänsteuppdraget blev också utfört, frågan om pavilerna är gallrade är utredd. Det är de, tyvärr. Tips: försök inte ställa den frågan till någon annan än anställda inom kyrkan eller arkivarier, det resulterar bara i konstiga ansiktsuttryck.

2 kommentarer:

ann-charlotte sa...

Men du skulle varit med idag... Stämningarna susar runt i luften, det är bara att vara riktigt glad att man inte är inblandad. (men tillräckligt nära för att få lite info) Enligt CA var det ca 300 besökare, måste ha varit vädigt många i kyrkan, tänker jag

Och det var riktigt kul att ses!

Lina sa...

Ja, det hade varit skoj att höra... Jag tycker det låter som om CA har läst av statistikmätaren som sitter i ingången till konsthallen. Den räknar ju hur många som går in och jag vet att jag gick ut och in flera gången...