tisdag, juni 15, 2010

Verktygens flykt

När jag flyttat hemifrån (och insåg att jag bara kunde verktygens namn på danska vilket försvårade lite när man skulle låna från sina korridorskompisar) fick jag en välutrustad verktygslåda i julklapp. Den står i förrådet på bottenvåningen i vårt hus. Verktygslådan alltså. På något mystiskt sätt har verktygen flyttat ner i verkstaden i källaren. Kvar finns en tandborste, en liten skiftnyckel, en påse med insexsnycklar, lite udda skruvar och väldigt många beslag från IKEA. Hammaren som är husets bästa har tydligen flyttat. Skruvmejslarna är försvunna. Inte ens bitssatsen till den lilla skruvdragaren är kvar. Som tur är har jag en reservhammare som aldrig kommer att hamna i den manliga källaren eftersom den är väldigt blommig (bröllopspresent som jag kan tacka Ulk och Kristina för).

Nästa gång jag är på ett byggvaruhus ska jag komplettera min verktygslåda. Och det ska målas blommor på varenda grej. Var så säkra. För jag tycker att det är smidigt att ha verktyg till hands när man behöver fixa någonting i själva bostadsdelen av huset utan att man ska behöva gå ner i källaren och leta.

2 kommentarer:

Misi sa...

Konstigt, det har hänt med min verktygslåda också. Förutom "Svenskernøglen" som jag fick när vi flyttade hit och som spårlöst försvunnit (jag tror ner i klas verktygslåda på jobbet...). Det hände även hammaren, men den hade jag märkt MOHAHAHAA!

ann-charlotte sa...

Jag köpte en egen hemlig verktygslåda eftersom samma sak hänt mig. Jag köpte en utmärkt på stora möbelvaruhuset som innehåller en mkt bra hammare, ett gäng skruvmejslar och lite annat nödvändigt. Och så gömde jag den på ett helt säkert ställe, bakom den engelska lyriken i bokhyllan!