onsdag, juni 02, 2010

Trädgård

Idag skiner solen. Då är det skönt att ha en trädgård som man kan gå ut och slappa i. Om det inte var så att jag hade en liten Luther sittande på axeln som sa att jag borde klippa gräset. Därför stannar jag inne med trattkatten istället och lagar lite mat till mig själv.

Sedan har klockan blivit åtta och då har alla barnen i kvarteret gått och lagt sig och jag vill inte vara grannen som stör deras sömn med att klippa gräs. Visserligen låter inte elgräsklipparen sådär hemskt som motorgräsklippare gör men ändå.

Jag borde verkligen ta tag i våra trädgårdsplaner, förminska gräsmattan, göra trädgården mer insynsskyddad och strunta i Luther och förbipasserande som tittar långt efter mina maskrosor. Jag har en idé om hur jag vill ha det, ska bara pränta ner det på papper. Och kanske läsa på lite i Kerstin Engstrands bok Latmansträdgården. Sen är det bara att sätta igång!

1 kommentar:

Misi sa...

Jag tycker att det är fint med maskrosor, som tussilago fast större liksom :)