lördag, juni 12, 2010

Morgonkonsert

Varje morgon vid femtiden vaknar jag tvärt
och går ut ur min stuga så glad och alert
Jag försäkrar det lilla besvärt är det värt
att få lyssna till foglarnas morgonkonsert.

Det skulle kunna vara så, men det är det inte. Jag vill faktiskt inte vakna klockan fem på lördagar, jag vill sova minst till klockan nio. Men det är tydligen inte så jag fungerar. Jag vaknar klockan fem, försöker somna om, känner mig hungrig och åtgärdar det med en förstafrukost samtidig som jag skriver ett blogginlägg.

Nu ska jag nog återvända till sängen, lyssna på den fantastiska morgonkonserten med koltrastar, duvor, en skatan och ibland en gök som sjunger utanför fönstret och förhoppningsvis somna om... Kanske ska jag vara glad att jag får uppleva den varje helgmorgon, det är trots allt något speciellt med all fågelsång!

Inga kommentarer: