fredag, juni 18, 2010

Lyssnar och lär?

Förutom att jag har läst i kyrkböckerna har jag även tjuvlyssnat på våra två 17-åriga sommarjobbare. Det är så mycket man inte vet och inte ens har tänkt på att man borde kolla. Men det är ju bevisat att man vet mest och bäst vid 17 1/2 års ålder så det är väl bara att försöka suga i sig så mycket som möjligt...

Igår ägnade de dagen åt huvudräkning, de började med att säga ett tal som de sedan dubblade tills de tappade räkningen någonstans på sjuttioåttamiljonerfemhundrasextiotretusenetthundrafjorton. Jag tänker Orka!

Idag har de diskuterat barnprogram (jag kände mig lite gammal), hur lång tid man duschar (insåg att jag inte har den blekaste aning om hur länge jag står i duschen men kan meddela att åtta minuter är normaltiden får sjuttonåringar) och sjungit Stand by me med basgång. Det har även förekommit lite musiktävling och citat ur amerikanska filmer.

Vi har även förstått att det arbete man kan göra liggande, ska göras liggande. När man flyttar böcker på nedersta hyllan är det tydligen liggande ställning som är att föredra. Det ser lite lustigt ut när det sticker ut två par fötter mellan hyllorna.

Ibland har vi andra haft svårt att hålla oss för skratt...

3 kommentarer:

Misi sa...

Men vilken energi att de gör allt för att ha roligt på ett annars, kanske inte så spännande för 17 åringar, jobb!

Lina sa...

Det konstiga är att de inte skrattar en gång. Superallvarliga hela tiden, men så diskuterar de också väldigt allvarliga saker har jag förstått...

Misi sa...

hm...