onsdag, januari 20, 2010

Stressande

Det finns säkert de som tycker att bensinkort är grejen. Sådan är inte jag. Jag tycker att bensinkort är något av det mest stressande som finns.

Idag körde jag hem från Borås. Jag insåg redan när jag startade att jag skulle vara tvungen att tanka på vägen. Jag körde tjänstebilen och hade kommunens bensinkort med mig, ett hos den glada björnen och ett hos den hårda snäckan (som också går att knäcka) Jag spanade efter mackar hela vägen, tänkte att jag skulle ta den första rätta mack jag såg av de två. Jag såg många mackar men på vägen mellan Borås och Varberg fanns ingen björnmack och ingen snäckmack... Lite innan påfarten till motorvägen fick jag smått panik och ringde hem till Robban. Bensinlampan började lysa under samtalet. Robban letade upp närmsta björnmack åt mig på nätet och jag fick köra en omväg för att tanka bilen.

Jag tycker det är stressande nog att bensinen kan ta slut. När lampan börjar lysa ger jag blanka f-n i bensinpriset - då tankar jag på närmsta mack. Och betalar på något annat sätt...

Inga kommentarer: