tisdag, januari 12, 2010

Aj, min arm!

Idag har jag vaccinerat mig. Uppsamlingsrace...

Är man med i uppsamlingsracet är det tydligen inte lika synd om en. Då får man skylla sig själv. Man missade chansen att klaga på ont i armen och må illa tillsammans med jämnåriga. Jag är visserligen den enda 70-talisten på min avdelning så jag hade inte fått klaga tillsammans med någon i höstas heller...

Svininfluensan har liksom kommit av sig. Det blev inget att göra en amerikansk katastroffilm om. Hjälpte massvaccinationen eller var det handhygienen som var hjälten i dramat? Det får vi aldrig veta.

Kanske kommer den igen, svininfluensan, den andra omgången. Den som är värre. Värre än det som knappt varit något? Då är det ju bra att jag är vaccinerad. Eller nå't.

3 kommentarer:

Misi sa...

Jag tycker definitivt du får klaga. Högt och länge. För det första genomled du modigt första omgången och nu har du dessutom vaccinerat dig. Dubbelt lidande helt enkelt.

Lina sa...

Tack Misi! Jag ringer dig och säger förbjudna ord som tex svininfluensa och klagar. Imorgon kanske?

Misi sa...

låter bra :D