måndag, januari 11, 2010

Modfälld

Dagens ord är nog modfälld. Det är ett ganska fint ord tycker jag. Det beskriver dessutom ganska bra hur jag just nu känner mig. Men jag vet inte riktigt varför.

Kanske för att jag verkar vara den enda som inte tycker att det är skönt att man ska få plocka undan julen. Jag kommer att sakna adventsstjärnorna och den himmelska härskaran.

Kanske för att jag ska gå och lämna min nyckel till biblioteket imorgon. Då tar det jobbet liksom det slut på riktigt. Att bara vara låntagare ersätter inte att få vara där och jobba några gånger i veckan.

Kanske för att snön håller på att försvinna.

3 kommentarer:

Annelie sa...

Gulp... klump-i-halsen... kram!

ann-charlotte sa...

Viktor hatar innerligt att plocka ner julen, så här får vi inte göra det en sekund innan Knut. När han var mindre skulle han pussa alla julsakerna innan dom fick komma ner i sina lådor, tog en stund att plocka ner då!

Han är alltså inte bara modfälld, han är sur och ledsen.

Och om (när, efter dagens medarbetarsamtal?!) en del av mitt jobb bara skulle rationaliseras bort hade jag inte heller hoppat jämfota...

Men jag gillar ju våren!! Och nu kan jag se framåt, det blir lite ljusare varje kväll, snart tittar snödropparna upp, jag kan köpa tulpaner i olika färger. Och bäst av allt - snart blir det blå timmen på tidig kvällstid!

Lina sa...

Jag drar liksom ut på julnedplockandet i det längsta. Julstjärnan i plexiglas får hänga tills det bara är jag och smått rubbade personer som har julpynt kvar...

Våren är min favvotid oxå men det känns för tidigt att börja längta än, då dröjer det så in i bängen länge tills den kommer.

Och en kram till dig Annelie, jag gjorde pinan så kort som möjligt.