torsdag, januari 21, 2010

Kommunhusmusen

Idag gick musen i fällan.

För flera månader sedan hittade jag musbajs på min arbetsbänk i källaren och Bossevaktmästare satte ut två fällor med ost. Sedan dess har jag inte sett varken muslort eller mus.

Idag tittade den lilla musen fram när vaktmästarna satt och fikade i sitt källarkyffe. Den sprang över Pers sko och var så söt, så söt enligt Bosse. Boris sa att han visat den vägen till cafeterian men den gick nog vilse för när jag kom ner på eftermiddagen hittade jag den i fällan. Stirrande med sina döda ögon.

Jag erkänner att jag spelade lite på min kvinnlighet när jag bad Boris komma och ta bort den. Och jag får väl även erkänna att om jag hade varit tvungen att sanera musfällan hade jag nog slängt både mus och fälla som en enhet.

1 kommentar:

Misi sa...

ååå det är så hemskt! de är sååå söta! :( jag tycker att Boris borde bli lite bättre på vägbeskrivningar ;)