fredag, januari 22, 2010

Skoj i arkivet

Jag fick besök i arkivet idag av en pappa och hans treåriga son. Pappan ville titta i gamla handlingar, treåringen tröttnade på det ganska snabbt.

Jag och min nya kompis Albin hittade på lite andra saker. Det finns ju lite av varje utanför och i arkivet och jag hittade en påse med leksaksbilar som jag försökte intressera honom med. Det gick sådär. Vi övergick till sysslor som var mycket roligare: tända och släcka lampan i arkivet (knappen sitter utanför) och kolla ficklampan, flytta på arkivhyllorna med hjälp av de stora rattarna, leka med häftapparaten och häftklammerborttagaren, sätta påsnitar (aka jungfruben) i alla hålen på internkuverten, öppna och stänga den tunga arkivdörren...

Ska jag vara helt ärlig, kunde jag inte i min vildaste fantasi föreställa mig att det kunde vara så skoj att hänga i arkivet utan att titta på arkivhandlingarna.

Inga kommentarer: