fredag, maj 01, 2009

Majblomma

En gång för väldigt längesen var jag välgörenhetsdam i några år. Jag satt med i majblommekommittén och delade ut pengar till behövande barn och ungdomar.

Varje år försöker jag hitta en majbommeförsäljare och köpa en blomma eller två. Det är nog lättare i storstäderna än de hålor jag brukar hänga i. I år är årets majblomma inköpt i Stockholm av den enda majblommeförsäljaren jag sett.

Idag, den förste maj, sitter jag och tänker tillbaka på alla glada möten jag hade med Majblommekommittén. Det var tider det. Jag tror nog att jag kan tänka mig att bli välgörenhetsdam fler gånger...

1 kommentar:

Ulrica sa...

Då skulle du bo i metropolen Lund - här blev jag nedsprungen av horder av majblommeförsäljare. De insåg visst inte att det inte är så smart att röra sig i flock om man vill sälja.