lördag, maj 09, 2009

Telefonkiosk

Jag såg en telefonkiosk idag. Jag blev helt nostalgisk. Det var ett tag sedan. För att ringa i den telefonkiosken jag såg var man tvungen att ha telefonkort. När jag tänkte på det blev jag nästan mer nostalgisk. På den gamla goda tiden när man alltid hade ett telefonkort i plånboken med en fin bild på. Det är nog samlarvärde i gamla telefonkort. Undrar hur det fungerar att ringa i telefonkiosker idag. Måste man ha speciella telefonkort eller kan man ringa med sitt visakort? Och vem använder telefonkiosker idag när nästan alla har mobiltelefon?

2 kommentarer:

chlott sa...

Jag använde nästan en telefonkiosk i fredags, men så köpte jag en ny mobil istället. ;o)

Du kan alltså smsa imorgon när du vet vilket tåg du kommer med!

Lina sa...

Vad bra, då behöver jag inte leta upp någon skum telefonkioskanvändare på stan utan fråga dig hur det fungerar...