söndag, maj 24, 2009

Tiden

Vad hänger man upp tiden på? Eller vad är det för tidsstolpar man har för att komma ihåg när saker och ting hände.

Jag frågade min syster H och hennes blivande man A vad de hade för kom ihåg till bröllopsdagen och A sa att det var ju lätt, första independence day som USA hade svart president. Lätt som en plätt! Då insåg jag att jag inte hänger upp tiden på vad som händer i USA i alla fall, jag hade varit helt lost på vilket år det var....

När jag var yngre och åkte på scoutläger varje sommar hängde jag upp åren på det. Osbylägret, Almö, Trapper88, Vasalägret, Vision90, Luff91. Före och efter konfalägret är också en hållhake. Före och efter Hand i Hand 97 hänger jag upp på en helt annan sak än lägret ;•)

Ett tag kunde man avgöra när det var genom att tänka på var jag bodde, vilken korridor eller vilken lägenhet.

Skolan är ju också bra treårsintervaller att utgå från när man tänker på tid. Kanske hade det varit all idé att byta jobb vart tredje år så att man kunde utgå från det? I så fall har jag en del ansökningar att skriva, jag har redan varit ett år för länge i Klippan...

Inga kommentarer: