måndag, maj 25, 2009

Steg del 3

Min utmärkta plan soffan - godispåsen gav inte så många steg. Tyvärr.

En promenad bättrar alltid på stegstatistiken.

Jag traskade iväg och sa till Robban att ha tet klart om en halvtimme sådär. Då räknade jag med att ha gått 3000 steg ungefär och ha ett dagsresultat som jag inte behövde skämmas över. När jag kom till slutet av byn och asfalten blev grusväg tänkte jag "undrar vart den vägen leder?" och bestämde mig för att prova.

När det gått en halvtimme från start och jag var långt bort bland åkrarna ringde jag hem och sa att det nog kommer att dröja innan jag kom hem. Vägen var väldigt fin, solen sken och höll på att gå ner. På min vandring insåg jag att åkrar är ganska stora. Och att det är väldigt skönt att gå när det är vackert väder. En halvtimme och 7000 steg senare var jag hemma. Så kan det gå när man bara skulle ta en liten promenad och hittar nya vägar...

1 kommentar:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.