måndag, maj 11, 2009

Vanor

Vanliga dagar sitter jag och läser tidningen på Åstorps station under den kvart som jag väntar på tåget. När tåget är på väg in går bommarna ner och en ringklocka ringer ganska högt. Då viker jag ihop tidningen och går ut till tåget.

Idag kom det ingen tidning. Jag hade glömt min pocketbok hemma (faran med att läsa pendlarböckerna i soffan under helgen) och hade ingenting att göra under morgonkvarten. Jag hade kunnat gå en promenad eller gymnastiserat lite men jag valde att lyssna lite på musik och spela spel på min iPod. Plötsligt ser jag en dam som alltid åker samma tåg som jag gå utanför fönstret, på väg till tåget. Ojoj, tänkte jag och kollade bommen. Mycket riktigt, den var nere. Jag har inte hört ringningen eftersom jag lyssnade på musik...

Vad lär man sig av detta? Ändra inte dina vanor, det kan gå så illa att du fastnar i Åstorp... Och om du ändrar dina vanor - håll koll på någon som inte gör det.

Inga kommentarer: