onsdag, mars 11, 2009

Fruktstund eller mystiska fikabröd

Eftermiddagsfikat på kommunhuset har förvandlats till fruktstund. Alla mina fikakompisar där knaprar apelsiner, äpplen och morötter. Jag sitter där sötsugen och dricker varmchoklad-kaffe.

Men på onsdagar är jag på biblioteket. Då är det fest! Där oroar de sig inte inför beach-09 (än) och jag vet inget annat ställe det äts så mycket godis och kakor. Här kan man äta en chokladboll till kaffet utan att få pikar och räliga blickar. Så det gör jag. Varje gång jag är här.

Eftersom jag känner mig själv väl, köpte jag ett helt paket med chokladbollar när jag handlade lunch förra veckan. En chokladboll till kaffet vet jag att jag åt. Fem chokladbollar låg kvar i paketet. Idag när jag kom till jobbet var paketet fullt. Jag blev ganska konfunderad, det har aldrig hänt mig förr att godsaker i paket/godispåsar/påskägg blir mer av att lämnas ensamma i skåp. I min familj har det alltid hetat Den, der gemmer til natten, gemmer til katten. Sötsakerna brukar minska.

Det är mycket mystiskt alltihop. Nästa vecka ska jag prova att sätta dit en halvfull godispåse...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ett sådant chokladbollspaket skulle jag gärna ha här hemma! :)

Lina sa...

Ja, visst hade det varit bra. Tyvärr tror jag att det är ett under som bara händer en enda gång...

ann-charlotte sa...

Och idag försvann en massa Riesenkolor hos mig?! Är det någon som gjorde en god gärning hos dig som sedan tar igen det genom att stjäla hos mig?
Och du - var fanns chokladbollarna när vi drack kaffe??

Lina sa...

Det är mycket mystiskt med kolorna...

Chokladbullarna finns på bibblan, kommer du dit och fikar med mig lovar jag att jag bjuder!