fredag, mars 27, 2009

Deklaration

Jag fick min deklaration i ett vanligt C5-kuvert. Bara blanketten. Robban fick sin i det välbekanta plastomslaget med klassikern Dags att deklarera. Denna skillnad på deklarationsutskick antar jag beror på att de vet på skatteverket att jag är en fena på att deklarera. Jag har fyllt i tillräckligt många K4-blanketter för att få godkänt i deklarering. Jag är helt enkelt mycket, mycket duktig.

Jag vill inte tro att det är för att de ska spara in på porto och informationsmaterial. Inte heller vill jag tänka tankar som pekar mot head of family, som om det skulle vara manligt med sån't som har med pengar att göra. Nej, jag tänker fortsätta vara helnöjd med att skatteverket har ett så stort förtroende för mig att de vet att jag klarar mig utan Dags att deklarera. Och med en vikt blankett.

Undrar hur många gånger man ska deklarera på nätet för att de ska låta bli att skicka två blanketter?

1 kommentar:

Ulrica sa...

Ja, det var så får oss också! Mattias fick en sånt där plastkuvert med broschyr och jag fick ett vikt papper i ett vanligt fönsterkuvert.
Men det är nog som du säger, tjejer är smartare helt enkelt :)