måndag, mars 02, 2009

Adress- och programbok, någon?

54 adress- och programböcker låg i vår brevlåda när jag hämtade tidningen idag. Ett exemplar hade räckt.

Adress- och programboken var en gång min ständige följeslagare och en oumbärlig hjälp. Där står adress och telefonnummer till allt och alla i Kulla scoutdistrikt. Eller i alla fall alla av vikt. Dessutom finns det ett kalendarium med alla distriktsarrangemang (därav -programboken)

Jag blev lite fundersam när vi fick 54 st. Jag ringde till den som verkade mest skyldig. Hon svor sig fri men hade en förklaring. Mörarps scoutkår hade fått ganska många över och gav dessa till Vegeholms scoutkår. Sorgligt nog är vi inte ens 54 stycken i kåren. Men jag ska göra mitt bästa för att bli av med så många som möjligt.

Hojta till om du vill ha ett ex!

Inga kommentarer: