måndag, mars 09, 2009

Bensinnostalgi

Under helgens resa genom Småland passerade vi inte mindre än två Gulfmackar. Jag har inte sett Gulf-mackar på evigheter och kom osökt att tänka på andra bensinkedjor som köpts upp, försvunnit eller som minskat i antal så att det är ytterst sällan man ser dem. BP, Texaco, UnoX, Hydro...

Och då kom jag att tänka på ett gammalt kvitto som jag sparat. Från 1992. Min dåvarande pojkvän jobbade på BP-macken i Förslöv på helgerna och hade väl ovanligt tråkigt en dag. Då gjorde han detta fina kärleksbevis, på 16-åriga pojkars vis...

Arkivariefröt fanns i mig redan då. Jag har sparat detta viktiga dokument i snart 17 år. Jag visste väl att det skulle komma till nytta en dag. Jag sparar det ett tag till, för forskningens behov.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så sött! :)