söndag, mars 28, 2010

Fram och tillbaka

Jag tycker att utemöblernas rätta plats är utomhus. Därav utemöbler eller trädgårdsmöbler.

Därför kan jag inte förstå logiken i minnesregeln som så många använder för att komma ihåg vilket håll man ska ställa klockan vid sommartid och vintertid. Att ställa fram på vårkanten funkar både med klockan och utemöblerna. Men att ställa tillbaka är för mig att ställa saker på sin rätta plats eller återgå till det normala. Det stämmer när det gäller klockan eftersom vintertid är det normala men utemöblerna? Det verkar som om väldigt många anser att utemöblernas rätta plats är i förrådet eller garaget. Där tycker jag mest att de är i vägen. Jag ställer undan mina utemöbler, klockorna däremot har jag framme hela året.

För övrigt är jag emot att ställa om till sommartid. Det enda positiva med det är att det känns mer okej att vakna klockan åtta på helgen istället för sju.

Inga kommentarer: