söndag, december 13, 2009

Husfunderingar...

Ibland tittar jag på hus på nätet. Det är en av mina hemliga hobbies. Vi har inga planer på att flytta men det är lite skoj att titta på hur folk bor.

Jag hittade det här på Tågaborg. Pris diskuteras, jahaja. Det är stort och fint, väl inmurat och insynsskyddat, vackra rum. Men var bor människorna? Var kryper de upp i ett hörn med en god bok? Var studsar de rundor när de lyssnar på bra, hög musik? Var gör de sina julkort?

Äter de kvällsmaten uppklädda i matsalen? Sitter de i fåtöljerna med guldarmstöd och knyter skorna? Äter de pizza framför tv:n? Eller sitter de bara i uterummet och dricker vin?

Finns det liv på Mars? Bor och lever det någon i huset på Johan Banérs gata 28?

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag hade kunnat tänka mig att bo i uterummet...

Annelie sa...

Det är ett sådant här hus som man måste vinna jackpot på lotto, genomgå plastikoperation, fettsugning och språklektioner hos professor Higgins för att smälta in...... näe jag får nog bo kvar i min "hodda"

Lina sa...

Ja, uterummet möjligtvis. Där vankas det ju vin ;-) Och så gästrummet såklart...