lördag, december 19, 2009

Mat och musik

Min brors statusrader består ganska ofta av vad han lagar för mat och vilken musik han lyssnar på samtidigt. Min bror gör god mat och så där rejäl och ordentlig mat. I alla fall i sina statusrader.
Linas storebror lammfärsbiffar, ris, trattkantarellsås och sallad. Fauré: Requiem

Jag tänker för det mesta att det inte är någon bra idé att härmas just på den här sortens statusrader. De hade blivit ganska tråkiga eftersom det känns som om jag alternerar mellan tre olika rätter och nästan aldrig lyssnar på någon musik. Sjunger en stump för mig själv i köket möjligtvis.

Men idag lyssnade jag för en gångs skull på ett smörigt pojkband när jag donade i köket. Jag tänkte ut en "mat och musik"-statusrad men förkastade den:

Lina blått gelegodis. Take that: Greatest Hits

4 kommentarer:

Misi sa...

blått gelégodis?

Lina sa...

Mmm, bästa grejen ;-) med smak av citron. Julkalenderrecept från dig. R är lite skeptisk så det kommer att finnas kvar att smaka på. Men det är mycket enklare att köpa en påse gott & blandat...

Misi sa...

Ahh nu är jag med! Men på bilden är de ju röda.. :P Häftigt att det funkade!

Henrik sa...

Jag tycker det är imponerande att göra gelégodis själv. Jag gör bara traditionella grejer som lammfärsbiffar och sånt.