onsdag, december 02, 2009

En (1) julklappsaffär

Om du skulle handla alla dina julklappar i en enda affär - vilken affär skulle det vara?

Inte för att jag känner något behov av att göra det, men det är alltid skoj att fundera lite. Jag tror att jag hade fixat julklappsinköpen i en bokhandel, särskilt om det är en bokhandel som även har lite spel. Annars hade jag valt någon affär som har lite av varje, som Åhléns.

Jag ställde frågan till min man och hoppades att han skulle säga Carl Hoff, men med tanke på vilka andra två han köper julklappar till (sin mor och far) insåg jag att det inte skulle bli hans svar... En mer trolig gissning från min sida var Clas Ohlsson. Men nej, hans svar var Statoil.

3 kommentarer:

Annelie sa...

Det e hårda paket till alla! Passar det inte får de vara utan.... Butiken heter http://www.kulturbutik.se/

Misi sa...

statoil minsann... hm...

Robban sa...

Kanske inte var jätteseriös där...

...men är det nån som önskar sig ett nytt fälgkors (har de sånt på Statoil fortfarande) så säg till.