fredag, juni 19, 2009

Midsommarsolens inverkan på morgonhumöret

Lågstadiet flashback.

Idag när jag vaknade och solen gassade in genom fönstret sjöng jag Din klara sol tyst för mig själv. (Alla i min familj är inte lika intresserade av att vakna med en sång halv åtta på midsommarafton.) Din klara sol sjöng vi i Inga Bengtssons klass varje morgon till tramporgelns toner. Eller det kändes som varje morgon i alla fall, det kan ju hända att vi sjöng någon annan piffig morgonpsalm också.

Kanske ska jag börja med det igen, såhär 28 år senare? Någon som har en tramporgel till salu?

2 kommentarer:

chlott sa...

Din klara sol sjöng vi inte så ofta vad jag minns. Däremot fanns det tramporgel och morgonpsalm även i Susanne Fajerssons klass. Oftast Morgon mellan fjällen om jag minns rätt, vilket nu när jag tänker på det plötsligt verkar vara ett ganska konstigt val i Ramlösa i Skåne.

Lina sa...

Ja, Morgon mellan fjällen är ju ett konstigt val. Men fin.